Online slijterij is de uitkomst voor brouwerijen.
21 april 2020Online slijterij | In deze door het covid-19 virus geteisterde wereld, vragen een hoop zaken om een andere aanpak. Denk aan het huidige onderwijs. Kan het voortbestaan zoals voorheen of moeten we überhaupt gaan nadenken over alternatieven of het ver-digitaliseren van de maatschappij. Maar hoe zit dat dan met het flesje of kratje dat u normaal gesproken bij de slijter haalde? Nou, u kunt gewoon naar de online slijterij!
Ik moet toch even wat kwijt. Ik kan niet altijd maar serieus zijn en in dit geval wil ik in een soort column vorm even mijn mening geven. Voel je je geroepen om te reageren, doe dat dan vooral!
Ondernemen zit in het bloed van ons Hollanders, want zo is het toch? We zijn een heus ZZP land geworden, misschien is dat ooit eens ontstaan in een niet zo vrijwillige vorm. Maar we hebben het toch maar even gedaan, en het werkt ook nog. Geweldig! Echter is er momenteel toch sprake van een crisis, de corona-crisis. En die vraagt toch om een andere aanpak, dus ondernemen maar!
Let’s go shopping
Let’s go shopping! Dit is niet alleen een kinderliedje die ik mijn dochters de hele dag hoor zingen, maar mede daardoor geïnspireerd schreef ik er al meerder artikelen over. Het wereld wijde web is een magische plek waar alles mogelijk is. Voor Droomloods werk ik veel online en kom ik dagelijks de leukste initiatieven tegen van ondernemend Nederland. Ook in deze tijd.
Maar helaas kom ik ook een hele hoop geklaag en gezeur tegen. Dit snap ik wel, maar waarom geef je jezelf al gewonnen bij een 1-0 achterstand? Ga ondernemen, zoek de creativiteit op waarmee het voor elke ondernemer in het verleden al is begonnen. En ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar gelukkig heb ik het gevoel dat we de wedstrijd met een 1-0 tussenstand gewoon nog winnend kunnen afsluiten.
Daarom ben ik zo blij dat mijn favoriete lokale slijterij, Van Erp Dranken, momenteel een geweldige webshop bouwt. Van Erp Dranken heeft al een mooie winkel in hartje Groningen en een prachtige winkel in Roden, maar nu is de online slijterij ook steeds beter bereikbaar. Geweldig, zo hoort het in deze tijd!
Ik als bierliefhebber bekijk alle ontwikkelingen in de markt met veel liefde. Sommige zaken zijn nog altijd een beetje vreemd en sommige zijn supergaaf om te zien. Iedereen heeft ineens een webwinkel nodig, waar een ondernemer dit normaal gesproken niet zo belangrijk vond. Is de bewustwording enorm. Webwinkels als Bierloods 22, Speciaalbierexpert en Sterk Amsterdam zijn eigenlijk in den beginne al voorbereid op een tijd als deze.
Webshops bij brouwerijen knallen als paddestoelen uit de grond. Oedipus heeft er eentje en de Moersleutel verkoopt nu zelfs bieren van andere brouwerijen in hun eigen webshop. Ondernemend Nederland ziet er na deze crisis heel anders uit en zal een blijvende verandering kennen. A good thing? Ik denk het wel, mits we op de korte termijn niet teveel in paniek raken natuurlijk. Want als ik de Barrel Aged held ( De rode barcode ) van De Moersleutel voor een dumpprijs in het vak zie bij Jumbo, dan huilt mijn bierliefhebbende hart toch wel een beetje…
Zet dan vooral je bieren neer bij de lokale ondernemers, die hebben het niet allemaal even makkelijk. Maak een dealtje, doe wat handje klap zoals vroeger op de markt! Maar ga alsjeblieft niet je merk te grabbel gooien, wees een trotse ondernemer en draag je product met trots. Je wilt het niet op je geweten hebben dat je door paniekbeslissingen in crisis tijd, je na de crisis in een zelfgecreëerde nieuwe crisis terecht komt…
Stay in and take care of yourself an others! Laten we vooral initiatieven als #craftvuist en #supportlocal steunen en onszelf ook thuis verwennen met de heerlijkste lekkernijen. Cheers!
Artikel door: Bas de Goede – TheDutchBeerDad
#beergeeksunite @fsommagazine #geen18geenalcohol.
Neem snel een kijkje op het YouTube kanaal van FSOM! Abonneren is uiteraard helemaal GRATIS! Vergeet natuurlijk niet om de FSOM magazine facebook pagina een like te geven en ons te volgen op Instagram!
See you there! Pin je ook mee met FSOM op Pinterest?
Dit is ook iets voor jou!
My lifespan is hardly three months…
Beth Hart doet waar ze goed in is…
Samenwerken met FSOM Magazine? Dat is pas leuk!
[…] My lifespan is hardly three months…Beth Hart doet waar ze goed in is…Samenwerken met FSOM Magazine? Dat is pas leuk!Op reis met de collabbrews van Tempest Brewing Company uit Schotland!Online Slijterij is de uitkomst voor brouwerijen! […]
[…] My lifespan is hardly three months…Beth Hart doet waar ze goed in is…Samenwerken met FSOM Magazine? Dat is pas leuk!Op reis met de collabbrews van Tempest Brewing Company uit Schotland!Online Slijterij is de uitkomst voor brouwerijen! […]
[…] My lifespan is hardly three months…Beth Hart doet waar ze goed in is…Samenwerken met FSOM Magazine? Dat is pas leuk!Op reis met de collabbrews van Tempest Brewing Company uit Schotland!Online Slijterij is de uitkomst voor brouwerijen! […]