De evolutie van het Grolsch assortiment

De afgelopen maanden heb je bij ons op de site en Social media kanalen al veel voorbij zien komen van de Grolsch proeverij. Vandaag mogen we meer blij nieuws brengen van Grolsch…

Grolsch evolueert namelijk haar bierassortiment. Twee eerdere pareltjes uit de Grolsch proeverij komen namelijk in gelimiteerde oplage op de markt. Sterker nog, je kunt vandaag in de betere supermarkten al de Grolsch Blond scoren in de prachtige traditionele bruine beugelfles.

De blondine van Grolsch is een prima biertje dat ik afgelopen week heb geproefd. Een klassiek blond bier, gebrouwen met twee hopsoorten, drie moutsoorten en speciale Belgische abdijgist. Een lekkere bloemige smaak en een kruidig karakter met een alcoholpercentage van 6,7%. Tevens geeft dit bier een zwoele knipoog naar een weizen bier. Bekijk hier het promotiefilmpje met in de hoofdrol Marc Janssen en zijn Klassiek Blond bier.

De blond komt na de Kruidige tripel nu dus in de schappen te liggen, wat mij betreft een geweldige ontwikkeling. Marc Janssen is meesterbrouwer bij Grolsch en heeft de afgelopen maanden niet stilgezeten. Zeer regelmatig krijgen diverse bierliefhebbers een mooi proefbrouwsel thuis gestuur om hun mening hierover te geven. De blondine van Grolsch kwam vorig jaar langs, maar dat is niet alles…

Grolsch brengt legt nu ook een Saison in de schappen. Helaas moet ik wel toevoegen dat deze alleen in een 4 pack te krijgen is bij de Jumbo supermarkten… Maar eerlijk gezegd mag dat de pret toch niet drukken? In dit bier zit zelf echte honing! Gebrouwen met gerstemout en tarwemout heeft dit bier een alcoholpercentage van 6,5%. Wel is het mogelijk om ook dit bier bij de door Grolsch geselecteerde horecagelegenheden te proeven.

Juan Perez, Brand Manager Grolsch Speciaalbieren zegt er het volgende over: “Vier van deze bieren hebben we kort na de Proeverij opnieuw geïntroduceerd en opgenomen in ons bierportfolio. En er volgen er nog meer! Vanwege het succes van de Grolsch Proeverij gaan we de komende maanden het aantal geselecteerde Grolsch horecagelegenheden uitbreiden van 50 naar 150. De Proeverij krijgt daarmee een landelijke dekking, zodat meer consumenten van onze Proeverij bieren kunnen genieten. Binnen de Grolsch Proeverij gaan we dit jaar vier nieuwe bieren ontwikkelen. Dus bierliefhebbers hebben nog wat van ons tegoed!”

Alles over de Grolsch proeverij en de locaties vindt je op www.grolschnl/proeverij en uiteraard op onze site en Social media!
#geen18geenalcohol #genietmaardrinkmetmate

Artikel door: Bas de Goede / TheDutchBeerDad

Namens FSOM nodigen we je uit om de avonturen van TheDutchBeerDad op Instagram, Untappd te volgen en zijn filmpjes te checken op het FSOM TV youtube kanaal (LAUNCH SOON!). Vergeet uiteraard niet om onze Social media kanalen te checken! Duimpjes, like en abonnees. Wij houden ervan! See you there & let us entertain you! #fsom

Wil je meer weten over Bas de Goede / TheDutchBeerDad 
dan zijn deze artikelen ook wat voor jou
Bierista worden vanuit je luie stoel? ja, ik wil!
Bouwerij Bûsdoek – ‘Untstean út freonskip’ Veel meer dan alleen bier!
Beth Hart Live from the Royal Albert Hall
De hemelse knoflook dip!

Please follow and like us:

Dit is ook iets voor jou!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Blijf op de hoogte!
Facebook
Facebook
YouTube
YouTube
Pinterest
Pinterest
fb-share-icon
Instagram