fifty shades of drinks bij fsom magazine

Innovatie | De drankenindustrie heeft het zwaar te verduren, ondanks de mooie hoogtepunten, wordt de branche meer dan eens geconfronteerd met dieptepunten. Belastingverhogingen, accijns verhalen, Brexit, stijgende lasten voor productie en verpakkingskosten en ga zo maar door. Toch blijft een lekker drankje voor ons allemaal toch iets om naar uit te kijken, een beloning voor noeste arbeid of een kers op de taart tijdens een feestje.

Daarom gaat innovatie te allen tijde door in de drankenhandel, niet alleen omdat het “moet’, maar ook gewoon om consumenten op hun wenken te bedienen. Dit doe je niet alleen maar met smaak, maar natuurlijk ook met service. Het ‘slijtersvak’ is tenslotte een ambacht dat servicegericht is.

Innovatie

Diageo is een drankengroothandel met enkele zeer bekende merken onder haar hoede. Merken zoals Johnnie Walker, Smirnoff, Cîroc, Guinness en Ketel One Vodka, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, en Tanqueray vallen allemaal onder de hoede van Diageo.

In Europa heeft Diageo een nieuw digitaal Consumer Information Platform (CIP) gelanceerd dat toegankelijk is via een QR-code op etiketten van een aantal van de toonaangevende wereldwijde gedistilleerde drankenmerken, waaronder Tanqueray (u weet wel, van de Gin!), Gordon’s, Johnnie Walker Red Label, Johnnie Walker Black Label, Captain Morgan en Baileys.

Op deze manier zet het bedrijf zich in om consumenten te voorzien van de informatie, tools en middelen die nodig zijn om weloverwogen en verantwoorde keuzes te maken. Het platform vormt een aanvulling op de bestaande labelinformatie en zorgt ervoor dat consumenten dus nog beter worden geïnformeerd. En, ik denk dat het de juiste manier is om voor te sorteren op enkele verplichtingen die eraan komen vanuit EU regelgeving.

Afijn, dat is nog slechts giswerk. Het Tanquery etiket hieronder is een voorbeeld hoe je de flessen in de toekomst kunt aantreffen.

Bij het scannen van de QR-code komt de consument terecht bij een eenvoudige ingrediëntenlijst en een tabel met de volledige voedingsinformatie per standaarddrankje (30 ml) en per 100 ml. Het platform is beschikbaar in 22 talen en is ontworpen om consumentvriendelijk, intuïtief en informatief te zijn. Het consumenteninformatieplatform zal ingrediëntengidsen, volledige voedingsinformatie en allergeneninformatie bevatten. In bepaalde regio’s wordt ook informatie over recycling verstrekt.

Artikel door: Bas / @thedutchbeerdad

Voor meer verhalen en lekkere versnaperingen duik je natuurlijk in onze Drankenhoek, daar vind je namelijk altijd Fifty Shades of Drinks! Je leest er onder andere over een hele mooie whisky van Terschelling!

Please follow and like us:

Dit is ook iets voor jou!

Blijf op de hoogte!
Facebook
Facebook
YouTube
YouTube
Pinterest
Pinterest
fb-share-icon
Instagram