Lek geeft nieuwe info Final Fantasy VII Remake

We brachten jullie na de State of Play natuurlijk alle nieuwtjes omtrent de Final Fantasy VII Remake, inclusief een prijsvraag, maar er is nu informatie gelekt die meer over de game aangeeft. Of het allemaal waar is is afwachten tot het officiële bericht in juni maar voor nu hebben we de geruchten. En die molen draait volop!

De belangrijkste zaken

Het lijkt erop dat het er twee episodes komen die worden gezien als twee volwaardige games. Ze gaan dan ook beide over de toonbank voor $59.99, wat omgerekend gewoon €59.99 gaat worden.

Het lijkt erop dat we een demo krijgen. De demo zal tijdens E3 te spelen zijn op de E3 vloer en deze wordt na E3 beschikbaar gesteld voor PS+ leden. Maar op Reddit stond nog veel meer. Pas op voor eventuele spoilers!

Reddit

Op Reddit is een post verschenen die informatie heeft gekopieerd van een gebruiker genaamd SquareElSegundo. Vier uur na het posten van deze informatie heeft hij zijn account verwijderd. Hieronder vind je de volledige lijst met gelekte informatie, vertaal voor jullie gemak:

  • Game wordt uitgebracht in twee delen. Het eerste deel eindigt op het moment dat Aerith te water wordt gelegd na haar dood en het scherm gaat dan naar zwart.
  • Materia is zichtbaar in BIJNA alle wapens. Ze verschijnen niet in accessoires en accessoires verschijnen ook niet op je karakter (in beeld). Verschillende wapens worden wel getoond. Zo zie je de Rune Blade wel op Cloud’s rug als hij zich beweegt door de wereld.
  • Verschillende wapens hebben verschillende driehoekje aanvallen (kost geen ATB balkje). Zo heeft bijvoorbeeld Buster Sword heeft Punisher en Rune Blade heeft Cleave. Je gebruikt deze zware aanvallen na een reeks van gewone aanvallen. Gewone aanvallen zijn voor “chip damage” en de “reguliere schade” komt van zware combo finishers of natuurlijk de LIMIT BREAKS.
  • Het gebruik van magie kost ATB en MP. Je kunt meer gebruiken (krijgt meer balkjes) naarmate het verhaal vordert.
  • Summons lijken net als in het origineel cut-scenes te zijn. Ze vechten dus niet met je mee. Er is wel een nieuwe summon Amarok en die lijkt een wolf te zijn die darkness damage doet.
  • De over-world map is bijna naadloos. Er zijn een aantal “zones”. Er zullen wegen zijn en manieren om te reizen. Het is een open wereld. Voertuigen als de Tiny Bronco werken bijna hetzelfde alleen kunnen ze in licht water. Er zijn af en toe items beschikbaar in het veld. Chocobos zijn natuurlijk te vinden bij de Chocobo farm.
  • Ze hebben geprobeerd om elke stad levend te maken en een reden hebben om te zijn zoals ze zijn. Elke stad is uniek en verschilt van de vorige. Cosmo Canyon heeft af en toe zandstormen en zijn een groot verschil met de straten van Midgar. Upper Junon voelt voelt alsof meer als een militaire basis dan Midgar.
  • Sephiroth is weinig aanwezig tot de Kalm flashback. Hiervoor hoor je enkel zijn stem of zie je flitsen van hem in Cloud’s flashbacks.
  • De HP die werd getoond tijdens State of Play is niet de uiteindelijke HP maar diende puur als de Dev showcasing.
  • Er zullen demos aanwezig zijn tijdens E3. Deze wordt kort na E3 beschikbaar gesteld voor mensen met PS+.
  • Veel vijanden en monsters zijn her ontworpen maar herkenbaar. Niet alle monsters zitten in de game, zoals de geesten op het treinstation.
  • Shin-ra HQ zal minder verdiepingen kennen maar er is meer te doen per verdieping. De klim zal nog steeds een flinke opgave zijn.
  • Het ontwerp van Tifa blijft erg dicht bij het origineel. Haar gezicht zal meer lijken op Advent Children maar dan iets meer Westers.
  • Cait Sith lijkt uitgesproken te worden als “Ket” Sith maar hij heeft geen grote veranderingen doorstaan. Zijn vechtstijl is close combat en hij heeft nog steeds zijn “BARS” voor de LIMIT BREAK.
  • Golden Saucer zal spellen hebben maar niet alles is (direct) speelbaar omdat sommigen onderdeel uitmaken van het verhaal. Anderen kun je spelen zodra je daar voor het eerst komt. Ze willen het grootser doen aanvoelen en geven je een echte pauze van het verhaal terwijl ze het verhaal later wel moeten toevoegen.
  • RedXIII heeft twee klonen, Cobalt XIV en Indigo XV die je moet verslaan voordat RedXIII je team komt versterken.
  • Cid lijkt gestopt met roken en is minder agressief omdat de ontwikkelaar het natuurlijker vond.
  • Yuffie en Vincent zijn niet langer optioneel. Je kunt ze missen tot een bepaald punt waarop ze verplicht worden. Je krijgt Yuffie automatisch als je haar niet krijgt voor Rocket Town.
  • Cloud heeft een jurk en een pruik. Maar het is “fade to black” als hij zich omkleed.
  • Honey Bee Inn kost nu GIL in plaats van een membership card.
  • Squatting mini-game zit in de game.
  • Beide titels zijn volledige games voor $59.99 (€59.99)
  • Retailers zijn op de hoogte gesteld dat ze pre-orders aan kunnen nemen.

Als het nep is

Zoals het originele artikel aangeeft, als dit nep is heeft hij er wel veel werk in gestoken. Zelfs de nieuwe summon klinkt logisch:

  • Amarok is een gigantische wolf vanuit de mythologie;
  • Cloud heeft een Fenrir embleem in Advent Children;
  • Final Fantasy VII heeft geen Fenrir als vijand, dus het lijkt erop dat je een wolfachtige summon krijgt gebaseerd op het Fenrir embleem.

Dit artikel is geschreven door: Peter van de Velde / DutchPlayStationGamer

Wil je meer weten over FSOM of zie jij een samenwerking wel zitten?
Aarzel dan niet en neem contact op! 
Info@fsom.nl

Speciaal voor jou geselecteerd!

Days Gone – Review
Assassin’s Creed III Remastered Review
Sekiro – Shadows Die Twice Review

Please follow and like us:

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Blijf op de hoogte!
Facebook
Facebook
YouTube
YouTube
Pinterest
Pinterest
Instagram